رد کردن لینک ها

شخصیت شناسی MBTI چیست ؟

MBTI  یکی از مطرح‌ترین ، معتبرترین و قدرتمندترین ابزارهای شخصصیت شناسی در جهان است

آموزش MBTI طبق استاندارد جهانی CPP 

تا کنون بیش از 10 کارگاه  آموزشی برگزار گردیده

ومیزان رضایت مخاطبین بسیار بالا بوده است

بهتر است نگوییم رضایت

چون فراتر از رضایت ، شگفت زدگی افراد را بهمراه داشته است و اکثرا گفته اند …ای کاش زودتر می دانستم ….

جهت اطلاع از دوره های بعدی ؛ پیج و کانال را دنبال  نمایید.

 

 

 

 

 

چرا باید شخصیت شناسی بدانیم ؟

تابلویی را در نظر بگیرید با خط ناشناس مثلا چینى یا ژاپنى،  نوشتههای آن را نمیتوانیم بخوانیم زیرا با زبان آن آشنا نیستیم.

شخصیت شناسى هم همینطور است. ما را با زبان و خط شناخت دلیل عملکردهاى متفاوت خودمان و بقیه انسانها آشنا مى کند.

چطور زمانی که تیپ شخصیتی خود و طرف مقابلمان را نمیشناسیم میتوانیم برخورد درستی با وی داشته باشیم؟

بارها با زوجهایی برخورد کردهایم که پس از چندین سال زندگی مشترک اذعان دارند شناختی از هم ندارند!

برای مثال؛ مرد و زنی را در نظر بگیرید که دو تیپ شخصیتی متفاوت باهم دارند، به ترتیب یکی درونگرا و یکی برونگرا. طبیعتاً ارتباط فرد برونگرا با جامعه بهتر است و دائماً میگوید: شوهرم بیعرضه است و همیشه من باید حقش را در محل کار وبگیرم! یا مردی که همسرش برونگرا است دائم فکر کند که همسرش سروگوشش میجنبد و مدام رفتارهای جلف از خودش نشان میدهد. این در حالی است که نمیدانند هرکدام بر اساس تیپ شخصیتی خود رفتار میکنند.

یا در ادارات، زمانی که یک همکار جزئینگر داریم و شما کلینگر هستید، در پر کردن فرم و در ذکر تاریخ شما سال را ذکر میکنید و همکارتان ماه، روز و حتی ساعت آن را بر شما متذکر میشود. این امر موجب کلافگی شما میشود چراکه در تصور خود اینگونه حرفها و مسائل را بیاهمیت تلقی میکنید. اگر شما تیپ شخصیتی همکارتان را بشناسید متوجه میشوید که وی فردی جزئینگر است و تمام موارد جزئی را رعایت میکند.

وقتی خودمان و اطرافیانمان را نشناسیم، امکان ارتباط مختل میشود. با شناخت تیپهای شخصیتی، تفاوتها را درمییابیم وزندگی معقولانهتری را تجربه میکنیم.

 از دلایل دیگر شناخت شخصیت شناسی این است که به همدیگر صفت نسبت ندهیم، برای مثال نگوییم فلانی این صفت بد را دارد، پررو است، بیحیا است و، درحالیکه چنین نیست. وی فردی برونگرا است که راحتتر از شما در اجتماع ارتباط برقرار میکند.

یا برعکس، فلانی خیلی انسان ضعیفی است، گوشهگیر و خجول است؛ خیر، او فردی درونگرا است که ترجیح میدهد خلوت خود را هم داشته باشد.

در مذاکرات و متقاعد سازی به این نتیجه میرسیم که خیلی جلوتر از رقیبان هستیم چون می توانیم حدس بزنیم فرد مقابلمان دارد به چه چیز فکر می کند. می دانیم که اگر  او  یک حسی و جزیی نگر است چگونه به او اطلاعات بدهیم تا متقاعد به خرید شود.

بسیاری از ناسازگاری های زناشویی حل می شود. مثلا همسرم که یک درونگراست را بهتر می شناسم و برایم علاقه مند نبودن به مهمانی ها مشخص می شود. می فهمم که بنای اذیت کردن مرا نداشته بلکه مطابق تیپ شخصیتی خود عمل می کند .

 

 شخصیت شناسی با ابزار و مهارت MBTI 

MBTI     یکی از مطرح‌ترین ، معتبرترین و قدرتمندترین ابزارهای تیپ‌شناسی در جهان است و در شرکت های  بین المللی برتر  fortune100   مورد استفاده قرار می گیرد  و به ما کمک می‌‌کند تا برای درک و شناخت صحیح از افراد در جلسات مذاکره، فروش، و همچنین رهبری و تیم‌داری بسیار قدرتمندتر از پیش عمل کنیم.

واحدهای منابع انسانی و روانشناسان پیرو مکتب یونگ ( روانشناس سوئیسی ) نیز با بهره‌گیری از آن به تصمیم‌گیری بهینه، حل تعارض و بهبود کار تیمی افراد کمک می‌کنند.

  MBTI افراد را به ۱۶ تیپ شخصیتی مختلف تقسیم می‌کند.

تفاوتهای بسیاری بین هرکدام از این ۱۶ تیپ شخصیتی است که اگر آنها را بشناسیم به تدریج مهارت پیدا می کنیم که با هر تیپ شخصیتی بتوانیم سازگار شویم

 

با تسلط بر MBTI میتوانید تیپ شخصیتی افراد را تشخیص دهید و فرایند متقاعدسازی آنها را بسیار ساده تر طی کنید .تسلط بر MBTI نه تنها در مذاکرات حرفهای، بلکه در روابط روزانه نیز به شما کمک میکند تا تعاملات اثربخشتری داشته باشید. همچنین با یافتن تیپ شخصیتتان مسیر تحصیلی و شغلی مناسبتان را شناسایی خواهید کرد و استعدادهایتان را کشف میکنید.

 

کاربردهای شخصیت شناسی در حوزه فردی

 

خودشناسی ( شناخت نقاط قوت ، نقاط ضعف ، استعدادها )

طراحی نقشه راه توسعه فردی

بهبود ارتباطات وکاهش تعارضات با دیگران

انتخاب بهترین شغل

انتخاب بین کارمندی و کارآفرینی

انتخاب همسر و سازگاری بیشتر 

تحلیل چالش های روابط عاطفی و شغل

 

کاربردهای شخصیت شناسی در حوزه سازمانی

 

استخدام اصولی پرسنل و  استعدادیابی پرسنل

انگیزش کارکنان متناسب با تیپ شخصیتی آنها

تیم سازی ، چینش تیم ، مدیریت تیم

شراکت موفق

مهارت های مذاکره وارتباطات موثر، متقاعدسازی

بهبود مهارت های مدیریتی

بهبود فروش و تبلیغات

 

ارتباط موثر با شخصیت شناسی 

 طبق گزارش مجله کسب و کار هاروارد در سال ۲۰۱۵، مهارت ارتباط موثر مهمترین و تاثیرگذارترین مهارت، برای دستیابی به موفقیت است. به نظر میرسد توسعه مهارتهای ارتباطیبه ویژه مذاکره- از مهمترین اولویتهای افرادی است که خواهان پیشرفت و بهبود ابعاد مختلف زندگی خود هستند.

زمانی که در روابط روزانهی شخصی و شغلی، با پیش فرضهای ذهنی متداول خود با افراد برخورد میکنیم معمولا دچار تعارضات و سوتفاهمهای زیادی میشویم.

یکی از جذابترین و کاربردیترین مباحث ارتباطی، مبحث شخصیتشناسی است. استفاده از ابزار شخصیتشناسی MBTI که امروزه یکی از مطرحترین ابزارهای تیپشناسی در جهان است و در بیش از ۸۰ شرکت از ۱۰۰ شرکت برتر fortune100   مورد استفاده است به ما کمک می‌‌کند تا برای درک و شناخت صحیح از افراد در جلسات مذاکره، فروش، و همچنین رهبری و تیمداری بسیار قدرتمندتر از پیش عمل کنیم.

اگر صاحب کسب و کار هستید در این دوره خواهید آموخت چگونه تیپ شخصیتی مشتریان خود را تشخیص دهید و برنامهی بازاریابی و تبلیغاتتان را بهبود دهید.

 

آموزش شخصیت شناسی برای چه افرادی کاربرد دارد ؟

  1. مدیران عامل ، مدیران بازاریابی و فروش ، مدیران منابع انسانی ، مدیران تولید و
  2. کلیه پرسنل و شاغلین
  3. افرادی که برای اولین بار به دنبال شغل مناسب هستند و یا در صدد تغییر شغل می باشند
  4. دانشجویان
  5. افرادی که در انتخاب بین کارآفرینی و کارمندی ، مردد هستند
  6. همسرانی که قصد دارند همسر خود را بهتر بشناسند و ارتباط بهتری با هم برقرار نمایند
  7. والدینی که می خواهند با شناخت اصولی فرزند خود ، مسیر شکوفایی فرزندشان را هموار کنند.
  8. افرادی که در آستانه ازدواج هستند
  9. استارتاپ ها
  10. کلیه علاقمندان به مباحث موفقیت و توسعه فردی و سازمانی
  11. تمام افرادی که تمایل دارند ارتباطات فردی و شغلی خود را بهبود دهند
  12. همه و همه

 

به نظر شما فردی هست که این مهارت برایش کاربرد نداشته باشد !

 

سرفصل مطالب کارگاه آموزشی 12 ساعته

  

مطالب زیر  در کارگاه آموزشی 12 ساعته ارائه می شود :

 

  1. معرفی MBTI و کاربردهای آن
  2. تعریف ترجیحات و معرفی ترجیحات 8 گانه و تیپ های شخصیتی 16 گانه
  3. معرفی مشرب های شخصیتی 4 گانه
  4. نقاط ضعف ، پاشنه آشیل و علل آسیب و شکست های متداول هر مشرب شخصیتی
  5. نقاط قوت هر مشرب شخصیتی
  6. شغل مناسب هر مشرب شخصیتی
  7. استخدام مناسب برای سازمان ها
  8. نحوه ارتباط موثر با هر تیپ شخصیتی
  9. عوامل انگیزاننده و متقاعدکننده برای هر مشرب شخصیتی ( مبحث قدرتمند جهت افزایش فروش)

 

آموزش طبق استانداردهای جهانی CPP  و همراه تمرین های عملی

  1. فضایی جهت گفتگوی راحت و بدون قضاوت که به شناخت واقعی خود ودیگران منجر میشود
  2. رول پلی
  3. برگه های تیپ شناسی

 

 

 

به گفتگو بپیوندید

دوازده − 12 =